Bobrann Scramble Parturnering søndag 16.09.2019

Søndag 16. september spilles BoBrann parturnering på Ilstad.

50% av samlet spillehandicap gir sjanser for alle.

BoBrann stiller med flotte premier til de tre beste lagene samt gavepakker til alle!

Maks 18 par - først til mølla!

Turneringen spilles over 18 hull.

Hvert lag består av to spillere. Alle på laget spiller hver sin ball fra tee i den rekkefølgen lagetbestemmer. Etter utslagene velger laget den ball de vil spille videre på. Eieren skal merkeballen, med en peg eller lignende, innen et scorekorts avstand til side for ballen, men ikkenærmere hullet, og skal spille ballen som den ligger.

Ballmerket skal bli stående til alle har spilt. De øvrige på laget plukker opp sine baller og skalplassere ballen, i den rekkefølgen laget bestemmer, så nær merket som mulig, men ikkenærmere hullet og slå sitt annet slag.

Denne fremgangsmåten gjentas for senere slag inntil en på laget har fått ballen i hullet. Pågreenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballensleie.

Dersom en på laget spiller neste slag på sin ball (f.eks. putter en kort putt) før alle på lagethar spilt fra samme sted, mister de øvrige på laget retten til å spille fra det forrige stedet. Nåralle på har spilt fra samme sted, eller når en har fått ballen i hullet teller laget ett slag.

Handicap for et 2-mannslag er 50% av sammenlagt spillehcp.  Antall tellende utslag per spiller er 8.

HUSK AT SCRAMBLE PRIMÆRT SPILLES FOR HYGGENS SKYLD!

Nettside levert av ibooking.no